Saturday, February 13, 2010

Public Mutual - Unit Trust Consultant






Alhamdulillah, syukur kepada-NYA  kerana memberi peluang kepada saya untuk mencoret serba sedikit di dalam blog saya ini.Tidak ketinggalan kepada isteri juga Nurul Wahyu, yang bertungkus-lumus menghasilkan blog ini. Terima kasih sayang atas segala pertolongan..

Sebelum mengenal Unit Trust banyak negative statement yang terbelenggu dalam fikiran, 1)adakah perkara ini berbaloi, 2)betul ke Unit Trust ini membantu dan 3)saya tidak kaya untuk buat investment. Even, kita sering tidak menghiraukan pelawaan Unit Trust Consultant untuk memaklumkan hal berkenaan samada di Pasaraya (booth) atau email. Saya sering menolak pelawaan mereka dengan alasan xberminat. Suatu hari , terfikir saya...betul ke tindakan ini ? Saya cuba mendalami apa itu Unit Trust...Akhirnya.....

Tanggal 28/1/2010 - Saya telah lulus ujian CUTE. Berakhirnya penantian untuk bergelar Unit Trust Consultant. Sesudah bergelar Unit Trust Consultant, banyak yang saya pelajari dari segi Financial Planner for future benefit. Bermula dari situ, bermula lah azam untuk MENABUNG dan membantu sahabat-sahabat how to manage money for saving plan...

Akan saya huraikan satu persatu about Financial Planning in the next post. Hope everyone can have a benefit on this.

No comments:

Post a Comment